הנדסה אזרחית – כל מה שרצית לדעת

הנדסה אזרחית
ברק הלוי

ברק הלוי

מהנדס בניין

מומחה בדק בית, ביקורת מבנים, פיקוח וליווי הנדסי

מהי הנדסה אזרחית, מהם המאפיינים שלה, למה היא משמשת, ואיך זה קשור אלי?

אם מצאתם את עצמכם תוהים לגבי סוגיות אלו ואחרות הנוגעות להנדסה אזרחית, כאן בהנדסה חדשה תוכלו ללמוד את כל הפרטים החשובים שלא ידעתם עד כה על הנושא.
מדובר בתחום הכולל ענפים שונים של הנדסה בתוכו, ובכולם עקרונות תכנון ובניה של מבנים שונים לצרכי יזמים פרטיים, ציבוריים ותעשייתיים.

בדרך כלל, הנדסה אזרחית, או בשמה היותר מוכר, הנדסת בניין, נוגעת להנדסת דרכים, מסלולי נסיעה ומחלפים, נמלים, נמלי תעופה, גשרים, בניית בניינים ומבנים בעלי מספר רב של קומות, סכרים, ורבדים נוספים של בניה וניהול נכון.
המונח עצמו, נובע מצורך ישן שעבר זמנו, להבדיל בין הנדסה צבאית אשר הייתה נוגעת לענייני פיתוח וייצור אמצעי לחימה להנדסה שעוסקת במטרות אזרחיות, להנדסה אזרחית העוסקת בכל המצוין לעיל.

תת תחומים בעולם ההנדסה האזרחית:

  • הנדסה תחבורתית: תכנון כבישים, מסילות רכבת, מחלפים, שדות תעופה, נמלים וכו’.
  • הנדסה חקלאית: הנדסת מערכות מכונות שונות, מכונות שדה וטיפול בתוצרת חקלאית שונה.
  • הנדסה סביבתית: מערכות טיפול במים ובשפכים, טכנולוגיות בקרת פסולת תעשייתית, ביוטכנולוגיה, איכות אוויר ובקרת זיהום.
  • הנדסת בניין: שרטוט ועיצוב דרכי בניית מבנים שונים, פרטיים, ציבוריים ותעשייתיים, חישובים פיסיקליים של חיזוק מבנים ובנייתם, יציבותם וחוזקתם מול תופעות אקלים שונות כגון סופות, רוחות עזות, רעידות אדמה, וכו’.
  • ניהול בניה: ניהול נושאים בתחום הבניה, הכלכלה, ארגון ותכנון לו”ז בכל הקשור לפרויקטים שונים תוך תיאום עם גורמים רבים.      
  • הנדסת מיפוי ומידענות גאוגרפית: מיפוי ופירוט של תצלומים אוויריים והדמיות שונות של סביבה, עריכה ושרטוט מפות, ניהול רשתות מדידות ובקרה של שירותי מיקום בלויינים.

עולם ההנדסה האזרחית, כשמו הוא, נובע מצרכים אזרחיים ושירותים שונים, המוענקים לציבור, ולפרט, על ידי מהנדסים שעברו הכשרה אזרחית, בתום לימודי הנדסה במוסדות הלימוד השונים, לאחר ארבע שנות לימוד וקבלת הסמכה רשמית.
בחברת הנדסה חדשה, ניתן להסתייע בשירותי הנדסת בניין בכל מקרה בו אתם מעוניינים לבחון את שלבי בניית הנכס שלכם, בחינה ואיתור של ליקויים מסוימים טרם רכישה, בדיקה יסודית של מבנים, ועוד.

חברת הנדסה חדשה עובדת עם מהנדסי הבניין הטובים במשק ומציעה שירותי הנדסה מגוונים בתחום ההנדסה האזרחית, לכל מקרה של היוועצות, שאלות נוספות או התעניינות בפרויקט מסוים, ניתן לפנות אלינו ולתאם פגישה ונשמח לעמוד לרשותכם.  

*האמור באתר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין או בעל מקצוע והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

כתיבה ועריכת תוכן: יוני נינה אברג’יל 18דיגיטל